Friday, February 25, 2011

خبرنامه موج سبز - جمعه، ششم اسفند 1389


banner.jpg



خبرنامه موج سبز - جمعه، ششم اسفند 1389


...................................................................................................................................................................
خلاصه خبرها
...................................................................................................................................................................

فرزندان کروبی: دامنه این حکم ابداعی را اعلام نمایید
آیا مقام ذی صلاح قانونی به انشای حکم حصر مبادرت کرده و یا مبنای آن حکم حکومتی است؟

در پی تداوم حصر مهدی کروبی و همسرش، فرزندان آنها در نامه ای به مقامات ارشد نظام، عواقب اعمال فشار بر فعالان و راهبران جنبش را گوشزد کرده و افزوده اند "ضمن اخطار نسبت به سلامتی پدر و مادرمان از مقامات ارشد کشور می خواهیم دامنه این حکم ابداعی را اعلام نمایند" .
 
محمد حسین، محمد تقی و یاسر كروبی همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت نامعلوم برادرشان (علی)؛ اتهام انتسابی به وی را "مضحک" دانسته و افزوده اند: "به جای توسل به سناریوهای نخ نما شده بهتر است کمی هم به سخن مردم توجه شود."
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


طرح سبز / آمده بود تا کرامت انسان‌ها را پاس بدارد …
keramat ensanha.jpg
   

برقراری جو امنیتی - پادگانی در تهران
آرایش مشکوک نیروهای نظامی و امنیتی در نقاط مختلف پایتخت در بعد از ظهر پنجشنبه
 
به گزارش منابع خبری جرس و شاهدان عینی، از بعد از ظهر امروز (پنجشنبه پنجم اسفندماه) گاردهای یگان ویژه پاسداران و ماموران امنیتی و لباس شخصی ها، در مناطق مختلف تهران مستقر شده و به برقراری حکومت نظامی اعلام نشده دست زدند.

همچنین شاهدان عینی از حضور نیروهای جدید ضد شورش که تا کنون در این بیست ماه با این ادوات و شمایل ظاهر نشده بودند، خبر دادند.
بر اساس گزارش فوق، تقاطع چهارراه ولیعصر- انقلاب و خیابان ولیعصر و میدان انقلاب از ظهر امروز جو کاملا امنیتی داشت.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


آخرین تلاش های رهبر لیبی در آخرین روزهای حکومت
تسلط معترضان در بخش اعظم کشور

منابع خبری گزارش داده اند که معدود واحدهای نظامی وفادار به رهبر لیبی، همچنان به کشتار مردم و معترضین و واحدهای نظامیِ به مردم پیوسته ادامه می‌دهند، اما آخرین گزارش ها حاکی از آن است که بر قدرت و نفوذ مخالفان افزوده می‌شود و آنها خود را برای پیشروی قریب الوقوع به سوی پایتخت آماده می‌کنند.

همزمان با شدت گرفتن اعتراضها و خشونتها در لیبی، برخی از کشورها تصاویر و نام معمر قذافی را از ساختمانها و خیابانهای خود حذف می کنند.
نیروهای وفادار به رهبری در حال فرار یا پیوستن به مردم هستند
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


طرح سبز / خود راه بگویدت که چون باید رفت
khod rah begooyadat.jpg


ممنوعیت ورود دانشجویان معترض به خوابگاه و دانشگاه توسط سرپرست انتصابی دانشگاه صنعتی شریف
به گزارش منابع حقوق بشری، سرپرست موقت و انتصابی دانشگاه صنعتی شریف، طی اقدامی غیرقانونی، ۲۰ دانشجوی آن دانشگاه را ممنوع الورود به محیط دانشگاه اعلام کرد و همزمان از ورود ۲۵ تن دیگر به خوابگاه جلوگیری بعمل آورد.

این اقدام بنا به گفته‌ مسئولان دانشگاه، تا روشن شدن وضعیت دانشجویان احضار شده به کمیته انضباطی و صدور حکم محرومیت از تحصیل برای آنان، این حکم باقی خواهد بود.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، در پی تجمع ۲۵ بهمن ماه امسال در دانشگاه شریف، دست‌کم ۱۸ نفر از دانشجویان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. امین مهدوی، شقایق حیرانی، فرزانه کرمی، پوریا نادری، سامان فرحت، محمد نراقی، محمد سلحشور، عارف بلندنظر و سیاوش جباریان نه نفر از دانشجویان دانشگاه شریف شامگاه ۲۵ بهمن دستگیر شدند. شیما وزوایی، ۲۶ بهمن‌ماه و در پی مراجعه ماموران امنیتی به محل کارش، دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


مشارکت در زندانی کردن موسوی و کروبی
پس از کش و قوسی بیست ماهه، بالاخره میر حسین موسوی و مهدی کروبی زندانی شدند. این زندان بدتر از زندان های رسمی است. این همان بلایی است که در گذشته بر سر مراجع تقلیدی چون آیت الله شریعتمداری، آیت الله روحانی، آیت الله قمی و آیت الله منتظری آورده اند.یعنی، بدون آنکه دادگاه و محاکمه و حکم محکومیتی  در کار باشد، آنان را سالها در بیت خود زندانی کردند. برخی از این مراجع، در همان حبس خانگی جان به جان آفرین بخشیدند. افزایش بیماری ها و فشارهای داخلی باعث شد تا آیت الله منتظری در اواخر عمر از حبس خانگی رها شود.

 اینک وقت آن نیست تا از همراهی هایی که با این اعمال ستمگرانه شد، سخن رود.هر کس از آن ستم گری ها خبر داشت و سکوت کرد،او هم در این سرکوب ها مشارکت داشته است، منتها "مشارکت اخلاقی". آنان که "همراهی" کرده اند، مشارکت عملی داشته و "مسئولیت حقوقی" در قبل آن سرکوب ها دارند."مسئولیت اخلاقی" ناشی از سکوت،حداقل یک عذرخواهی می طلبد. من نیز به نوبه ی خود بابت سکوت در قبال حبس آیت الله شریعتمداری، آیت الله روحانی و آیت الله قمی پوزش می طلبم.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


طرح سه شنبه های اعتراضی در پی ادامه حصر رهبران جنبش سبز
در حالی که حصر خانگی رهبران جنبش سبز هر روز ابعاد تازه ای بخود می گیرد، جمعی از جوانان اصلاح طلب خبر از برگزاری تجمعات مردمی داده اند.
 3shanbeha.jpg
روزگذشته جمعی از جوانان اصلاح طلب با صدور بیانیه ای هشدار دادند که که ادامه‌ حصر موسوی و کروبی، به بیشتر شدن فاصله مردم از حاکمیت و نیز بحرانی‌تر کردن کشور منجر خواهد شد.
جوانان اصلاح طلب در این بیانیه با اشاره به در پیش بودن ۱۱ اسفند، زادروز میرحسین موسوی، همچنین اعلام کردند که اگر تا آن روز حصر موسوی شکسته نشود، با همراهی و همفکری «شورای هماهنگی راه سبز امید» به راهپیمایی خواهند پرداخت و بار دیگر خیابان‌ها را سبز خواهند کرد

این در حالی است که جمعی از جوانان در فیس بوک صفحه ای بنام سه شنبه های اعتراضی راه اندازی کرده اند که در سه سه شنبه باقی مانده از سال بمناسبت شب تولد میرحسین موسوی، روز زن و چهارشنبه سوری تجمعاتی برگزار شود.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


حضور سه شنبه ها - آمادگی گسترده شبکه های اجتماعی جنبش سبز برای شکستن حصر موسوی و کروبی
شبکه های اجتماعی جنبش سبز، بطور گسترده مشغول آماده شدن جهت نمایش حضور عظیم خود در جهت شکستن حصر موسوی و کروبی هستند. اولین عقب نشینی حکومت در این موضوع، نقطه شروع فرایند پایان یافتن اقتدار آنها خواهد بود. در حال حاضر عصر روزهای سه شنبه های ماه اسفند، پیشنهاد شده اند و بطور گسترده در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، بالاترین و تویتر، ایده های مرتبط با این روزها مطرح می شوند.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


عکس: امام ‌جمعه‌ مسلح ‌ارومیه‌ در راهپیمایی ۲۲ بهمن
hassani 22bahman.jpg


آن روزها همدلی و برادری، امید و ایمان و ایران هنوز قیمت داشت
این یادداشت که به طور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است، عصاره‌ای از بیانیه‌ها و مواضع میرحسین را در خود نهفته دارد. نویسنده‌ی این متن برای ما ناشناخته است، اما به خواندنش می‌ارزد و دست‌کم می‌تواند به یاد همه بیاورد که برخی مفاهیم، که روزگاری جایگاه بلندی در جامعه‌ی ایران داشتند، چگونه دزدیده شدند و …
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


...................................................................................................................................................................


- برای مشاهده متن کامل پست ها شامل متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل "پی دی اف" ضمیمه شده را مطالعه کنید.

- اگر از جیمیل استفاده می کنید دکمه view را نیز می توانید جهت مشاهده فایل پی دی اف خبرنامه کلیک کنید.
- اگر می خواهید فایل را دانلود کرده و در کامپیوتر خود آن را مطالعه کنید ولی اکروبات ریدر ندارید، آن را از این لینک دانلود کرده و نصب کنید.




جدیدترین نسخه روزنامه های "کلمه" و  "قلـــم ‌سبـــز" نیز جهت چاپ و انتشار دستی، ضمیمه شده اند

--
سبز مي مانيم، تا هميشه
دیگر چه باک از باران، ما با دریا همبستریم

از منشور جنبش سبز:

موافق به رسمیت شناختن تعدد و تنوع و مخالف انحصارطلبی است. تلاش برای گفت‌و‌گو و تعامل با رقیبان و مخالفان، و آگاهی‌بخشی درباره اهداف جنبش، وظیفه همه مشارکت‌کنندگان جنبش سبز است.





همراه شو عزيز، همراه شو عزيز، تنها نمان به درد

کين درد مشترک، هرگز جدا جدا، درمان نمي شود

دشوار زندگي، هرگز براي ما

بي رزم مشترک، آسان نمي شود



روز خشم مردم ایران نزدیک است!

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم