Friday, October 8, 2010

رئیس خانه احزاب: به کار خود ادامه می دهیم؛ مسئولان دولتی به وظیفه خود عمل نم...

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


ندای سبز آزادی: رییس خانه‌ی احزاب، گفت: اگر اشکالی بر ما وارد است، آقایان باید اشکالات را برای ما بطور مکتوب ارسال می‌کردند، وقتی چنین کاری انجام نشده فرض ما این است که ما کارمان را به درستی انجام داده‌ایم.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی اظهارات اخیر دبیر کمیسیون ماده‌ی ۱۰ احزاب مبنی بر این‌که اخیرا خانه‌ی احزاب تعاملی با این کمیسیون نداشته است،اظهارکرد: اساسنامه‌ی خانه‌ی احزاب در سال ۸۶ در مجمع عمومی فوق‌العاده به تصویب رسید و همان زمان صورت جلسه‌ی مربوطه باحضور نمایندگان وزارت کشور امضاء شد و دراختیار وزارت کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد:حال بعد ازآن درجلسه‌ای که با حضور کمیته‌ای ازسوی ما و با حضورمعاون سیاسی وزیرکشور، آقای مرتضوی برگزار شد و آقای عباس‌زاده دبیر کمیسیون ماده‌ی ۱۰ احزاب نیز در آن جلسه حضورداشتند، مسائل فیمابین مورد توجه قرار گرفت وبه ما گفته شد که شما این اساسنامه را مجددا روی فرمت‌های مورد نظر وزارت کشور تایپ و امضا کنید و برای ما بفرستید.

رییس خانه احزاب ادامه داد: ما نیز به فاصله‌ی دو تا سه هفته‌ی بعد از آن این کار را انجام دادیم،و درواقع تعامل با وزارت کشور از سوی ما انجام شد، به این معنی که اساسنامه‌ای که خود وزارت کشور از سال ۸۶ باید به کمیسیون ماده‌ی ۱۰ احزاب ارجاع می‌داد و آنها روی تغییرات و اصلاح اساسنامه اظهارنظر می‌کردند، از سوی ما بار دیگر مورد توجه قرار گرفت.

کاشفی گفت: طی پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم هفته‌ی گذشته کارشناس کمیسیون به ما گفت از آنجا که هم‌اکنون بحث پیش نویس قانون احزاب در دستورکارکمیسیون ماده‌ی ۱۰ احزاب است بعد ازتمام شدن این بحث به موضوع اساسنامه‌ی خانه‌ی احزاب رسیدگی می‌کنیم،حال اگر به هردلیلی واحدهای ذیربط دروزارت کشور،‌اطلاعات لازم را به مسوولین‌شان منتقل نکرده‌اند، من خواهش می‌کنم که هرچه سریع‌تراین اطلاعات را در اختیار مسوولین قرار دهند تا اینکه این مسائل در سطح علنی و رسانه‌ای مطرح نشود.

رییس خانه‌ی احزاب با تاکید بر این‌که تمام هم و غم ما این است که کارها براساس گفت‌وگو، مذاکره و بر مبنای چارچوب‌های قانونی و قاعده‌مند انجام شود،اظهارکرد: الان می‌بینیم کاری که خود آقایان باید انجام دهند، انجام نمی‌دهند و بعد این موضوع را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند که خانه‌ی احزاب کار خود را به درستی انجام نداده است.

وی افزود: اگراشکالی بر ما وارد است آقایان باید اشکالات را برای ما بطور مکتوب ارسال می‌کردند. وقتی چنین کاری انجام نشده فرض ما این است که ما کارمان را به درستی انجام داده‌ایم. بنابراین دوستان بیش از این در کار خود تعلل و تاخیر نداشته باشند.

کاشفی همچنین خاطر نشان کرد که جلسات خانه‌ی احزاب در حال برگزاری و پیگیری است.

پیش تر از این دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اعلام کرده بود که نمایندگان خانه احزاب حدود سه ماه پیش با ما جلسه‌ای داشتند و قرار شد شرایط کمیسیون را تامین کنند و رفتار دموکراتیکی از خود نشان دهند؛ اما چنین کاری تاکنون صورت نگرفته است؛ بنابراین فعالیت اعضای این تشکل به اسم خانه احزاب موضوعیت ندارد و قانونی نیست.

 


 
 

Things you can do from here: